Melatonina: effetti biologichi nantu à a salute umana

A melatonina hè una hormona secreta da a glàndula pineale chì hà una varietà di roli biologichi, cumprese a regulazione di i cicli di sonnu è di veglia, antiossidanti, antiinfiammatori è neuroprotettivi.melatoninaè a so funzione in u corpu umanu in dettagliu.

Melatonina, Effetti biologichi nantu à a salute umana

1.regulate i cicli di sonnu è svegliu

U rolu primariu di a melatonina hè di regulà i ciculi di u sonnu è di a veglia. Hè un induttore putente chì pò induce a sonnolenza in u corpu è aiutanu à dorme. I studii anu dimustratu chì a melatonina pò accurtà u tempu di dorme, migliurà a qualità di u sonnu è riduce. l'occurrence di insomnia è disordini di u sonnu.

effettu 2.antioxidant

A melatonina hà un putente effettu antioxidante chì pò caccià i radicali liberi da u corpu è prutegge e cellule da u dannu oxidativu. I radicali liberi sò sustanzi dannosi pruduciuti durante u metabolismu umanu chì ponu attaccà e membrane cellulari è l'ADN, causannu dannu cellulare è mutazioni genetiche. L'effetti antioxidanti di melatonina aiutanu à prevene. malatie cardiovascular, cancer è malatie neurodegenerative, frà altri.

Effettu 3.Anti-inflammatory

A melatonina hà proprietà antiinflamatorii chì ponu riduce a risposta infiammatoria è allevianu i sintomi cum'è u dulore è l'inflamazioni. I studii anu dimustratu chì a melatonina pò inibisce a liberazione di mediatori inflammatorii, riduce l'intensità di a risposta inflammatoria, è hà un certu effettu nantu à u trattamentu di artrite, gota è dolore crònicu.

Effettu 4.Neuroprotective

A melatonina hà un effettu protettivu nantu à u sistema nervu, chì pò prumove a crescita è a differenziazione di e cellule nervose è prutegge i nervi da danni. I studii anu dimustratu chì a melatonina pò migliurà a funzione neurocognitiva è impedisce l'occurrence di malatie neurodegenerative cum'è a malatia d'Alzheimer.

5.Altri funzioni

In più di i roli sopra,melatoninahà ancu u rolu di regulà l'immunità, regulendu a temperatura di u corpu è a funzione cardiovascular. I studii anu dimustratu chì a melatonina pò regulà l'attività è a funzione di e cellule immune è rinfurzà l'immunità di u corpu. Pò ancu regulà a cuntrazzione è a rilassazione di i vini sanguini è mantene. a stabilità di a pressione di sangue.

In cunclusioni, a melatonina hè una sustanza bioattiva impurtante chì hà una larga gamma di effetti nantu à a salute umana. Per capiscenu u rolu di a melatonina è a so funzione in u corpu umanu, pudemu capisce megliu i miccanismi fisiologichi umani è prevene è trattà certe malatie.

Nota: I benefici potenziali è l'applicazioni presentati in questu articulu sò derivati ​​da a literatura publicata.


Tempu di Postu: Nov-01-2023